1 Haziran 2008 Pazar

İlk Seyahatim ve Annemle İlk Tartışmam !

İlk seyahatimi Karacabey ve Bandırma'ya büyüklerimi ziyaret için yaptım.
Amcamın Karacabey'de kiraz ve elma bahçesi var, sabah erkenden anneannem , Mualla , anne ve babamla birlikte yola çıktık.Öğleden önce bahçedeydik. Funda yengem bizi karşıladı. Kuzenim Deniz ile hediyeleştik , bana çok güzel bir ayakkabı almış kuzenim. Bahçeyi gezdik, kirazlara şaşkın şakın baktım, çok güzeller. Amcam babaannem ve dedemi de getirdi bahçeye. Bir tek halamlar eksik , gelecek sefere onlar da gelir inşallah ...Amcama bu seneki kiraz satışında bol şans diliyorum.

Amcamın köpeği Şila ağaçların dibine dökülmüş kirazları yemiyor , dipteki dallardaki kirazları yiyor. Babam ona "vay uyanık " dedi :) Ve mangal hazırlıkları başladı. Ne yazık ki ben bu mis kokulu yiyeceklerden yiyemiyorum . Neyse ki anneciğim bol bol yiyor ama benim için mi emin değilim :)

Karacabey'den babaannem ve dedemle birlikte Bandırma'ya gittik. Önce dedemin hayattaki iki akrabasından biri olan teyzesinin kızı Nihal halaya gittik sonra da kızkardeşi yani babamın halası Melahat halaya gittik. Benim uyku saatim yaklaştığından pek suratsızdım :(

Pazar günü dedemin köyü Edincik 'i ziyaret ettik. Çok güzel ve değişmemiş bir yer burası. Zeytin bahçeleriyle dolu ve sokakları arnavut kaldırımı, bol rüzgarı var. Ben bu seyahatte en çok Edincik'i beğendim.
Sonra Erdek 'i gezdik , bisiklet yarışı olduğu için sahilinde dolaşamadık. Günü Bandırma'da köftecide ben uyuyarak , annemler de yemek yiyerek tamamladık. Dönüş yolunda benim gazım olduğu için çok huysuzdum ama annem bir türlü anlamıyordu. Şımarıklık yapıyorum sandı, ana kucağında gazımı çıkaramadığım için kalkmak istedim ama annem izin vermedi. Ben de kolumu kaldırıp bağırdım , annem de bana hayır dedi, kızdı, ben de bağırarak ve söylenerek ağladım uzun uzun . Anneannem ve Mualla anneme "inatçılık yapma" dediler ama onlar söylediği için LAZ bir boğa burcu olarak annem daha da inat etti. Sonuçta annemle ilk tartışmamızı yaptık , kavganın galibi yok, ikimiz de üzüldük :(

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Sayfanızı tesadüfen gördüm. Yıllar önce Bandırma'da bir öğretmenim vardı: Melahat Şenyıldız. Acaba halanız o mu? Geçen yıl uzun bir aradan sonra yolum Bandırma'ya düştü ve ortaokuluma uğradım. Melahat Hn'ın Ankara'ya yerleştiğini söylediler. Benim öğrenciliğim çok eskilerde kaldı tabii; sanırım 1972-73 yıllarında olsa gerek. Sözü uzatmayayım, eğer Melahat Hala'nız benim tabiat bilgisi dersi öğretmenimse kendisine sevgi ve saygılarımı sunuyorum. Değilse de yine sevgilerimi gönderiyorum, geçmişe küçük bir yolculuk yaptım böylece. Oğuz Cebeci

BAHAR dedi ki...

Evet kendisi halamız olur. Hala Bandırma'da ikamet ediyor. Selam ve sevgilerinizi ileteceğim.