3 Ocak 2009 Cumartesi

Uykuu biraz uykuuuu ....

Uyku konusunda hem ben hem annem hem de babam çok çektik. uzun bir dönem 45 dakikada bir uyanıyor ve yeniden uyumak konusunda zorlanıyordum. ( 5 ay ) Bir süre annem benimle ilgilenirken , bir ara sürekli babam benimle ilgilendi. Derken geceyi bölüşmeye başladılar. Hiçbiri işe yaramadı, daha sonra anladığımız üzere ayrılık kaygısı yaşıyormuşum ve kendi kendime uyumayı bilmiyormuşum. Sorunun nedenini ve çözümünü konuyu ağlamaya bırakma yöntemi ( Ferber ) dışında bir yöntem ile uyutmak konusunda kararlı olan annem kitaplar okuyarak çözdü. Aynı sorunu yaşayanlar varsa diye de bu konuda ona çok yardımcı olan kitabın ismini buraya iliştiriyorum. İşin sırrı sabır, sakinlik ve kararlılıkta imiş.
www.babywhisperer.com sitesinin sahibinin kitabı Bebek Bakım Sorunlarına Mucize Çözümler

Annem uyku konusunda bana nazar değmemesi ve benim uyku konusunda huyumun artık değişmemesi için dua ediyor ve kitapta uyguladığı yöntemi sürekli uygulamak konusunda çok kararlı, sanırım çok bunaltmışım onu :(

2 yorum:

aslı hayvanı dedi ki...

daha miniksin kuzey'im. az daha büyüyünce bu metodlara filan gerek kalmayacak.

annesi sen de kendi kendine uyusun diye ısrar etme çok, ben hala zeynep'le beraber duruyorum uyuyana kadar odasında. yazıktır, küçük o daha :)

BAHAR dedi ki...

Tabi ki düzen müzen yalan, her fırsatta bu uyku olayı bozuluyor. Kendi kendine uyuması gibi bir hayalimiz yok Aslıcım , yatağında uyuması ve gecede 2-3 kereden fazla uyanmaması tek isteğimiz. 15 aylıktan 23 aylık olana dek bizim yatağımızda uyutarak çözdük bunu ama artıkkendi yatağında yatıyor ve yine 4-5 kere uyanıyor. Her konuda uyumlu olan oğluşumun uyku ve yemek derdi ne zaman bitecek diye merak ediyorum gerçekten.